Toegestane motoren
Deelname is toegestaan met in goede conditie verkerende motorfietsen in vrijwel standaard uitvoering. Motoren dienen tenminste te voldoen aan de wettelijke eisen opgesteld door de Rijksdienst voor het Wegverkeer. Een kentekenbewijs (of eigendomsbewijs) moet kunnen worden getoond indien hier door de organisatie naar wordt gevraagd. Circuitmotoren zijn ook toegestaan.
Voor deelname aan de trainingen van 2 The Experience zijn alleen sportmotoren, naked bikes en soortgelijke motoren toegestaan. Choppers en driewielers zijn expliciet uitgesloten van deelname. Dit besluit is genomen in het belang van de veiligheid, efficiëntie en het optimale verloop van de trainingen. Indien je met een niet-toegestaan voertuig arriveert, behoudt 2 The Experience zich het recht voor om deelname te weigeren, zonder restitutie van inschrijfgelden.
Keuren
Voor elk evenement dient de motor te worden gekeurd door een official van de organisatie. Ongekeurde en/of afgekeurde motoren mogen niet aan de circuittraining meedoen. Na een ongeval is de rijder verplicht zich bij de medische dienst te melden en de motor aan te bieden bij de organisatie voor een schade rapport. Voor verdere deelname moet, na reparatie, de motor altijd worden gekeurd door een official van de organisatie. Bij twijfel is het oordeel van de keurmeester bepalend.
Kleding
Voor de circuittraining is het dragen van deugdelijke en in goede staat verkerende lederen motorkleding, hoge motorlaarzen (tot over de enkels) en lange lederen handschoenen (tot over de polsen) verplicht! Textiel is dus NIET toegestaan. Minimaal een 2 delige raceoveral waarbij de beide delen over de volle lengte aan elkaar verbonden zijn met een rits. Een rugbeschermer is niet verplicht, wel bevelen wij dit altijd aan! Het is verboden om piercings, oorringen of andere sieraden te dragen die het afnemen van de helm kunnen hinderen of bij een valpartij voor extra (lichamelijke) schade kunnen zorgen. Ook is het dragen van een horloge en het meenemen van sleutels, portemonnee e.d. tijdens de sessies verboden.
Op zoek naar een geschikte kleding voor op het circuit? Bekijk dan onze collectie motorkleding in onze shop.
Helm
Om de veiligheid zo hoog mogelijk te houden, is het belangrijk dat een helm niet ouder is dan 5 jaar. Na een aantal jaar is de werking van de schaal brosser dan wanneer hij net nieuw is. Dit kan ervoor zorgen dat de helm jou niet meer goed beschermd. Daarom is het belangrijk om te weten hoe oud deze is. Iedere helm heeft een productiedatum, dit is terug te vinden aan de binnenkant van een helm.
Het kan dus voorkomen dat we jou uit moeten sluiten van deelname omdat jouw helm te oud is. Wanneer wij jou uitsluiten van deelname omdat je helm te oud is, is restitutie niet mogelijk.
Het moet minstens een integraal helm zijn om te kunnen deelnemen. Het hele gezicht moet beschermd worden. Op zoek naar een geschikte helm voor op het circuit? Bekijk dan onze collectie helmen in onze shop.
Borgen
Het borgen door middel van borgdraad of borgplaten van alle remtangen, remverankeringen, remblokpennen, oliefilter(deksels) en olievul- en/of aftappluggen, koelvuldoppen, uitlaten, wielassen en andere essentiële delen die kunnen lostrillen/draaien, wordt sterk aanbevolen!
Stuur
Het voorwiel of het voorspatbord mag in geen enkele stand van het stuur en over de totale lengte van de veerweg de kuip raken. Er moeten permanente aanslagen, anders dan de stuurdemper, zijn aangebracht om bij een volledige stuuruitslag een minimale ruimte van drie cm tussen de handels en de tank- of framedelen te behouden.
Bedieningshendels
Iedere hendel (hand- of voetbediend) moet op een afzonderlijk draaipunt zijn gemonteerd. Een voetrem die om de voetsteun scharniert, moet onder alle omstandigheden bedienbaar zijn, ook als de voetsteun krom of beschadigd is.
Remmen
Motoren moeten zijn voorzien van tenminste twee goed werkende remmen, op elk wiel één. Deze remmen moeten onafhankelijk van elkaar werken. In onze shop bieden wij verschillende remblokken aan welke allen geschikt zijn voor het gebruik op het circuit en daarbij de beste performance te krijgen op het remmen.